Een organische digitale aanwezigheid is essentieel voor zakelijk succes.
Een organische aanwezigheid is essentieel voor elk bedrijf dat wil slagen in het nieuwe tijdperk van zoeken. Deze aanwezigheid getuigt van een duidelijke visie. Deze visie omvat een diepgaand begrip van uw doelgroep en een duidelijke definitie van uw doelgroep, zodat u ze effectief kunt benaderen en aanspreken. Hier gaan we de elementen onderzoeken waaruit een organische aanwezigheid bestaat, hoe je deze kunt groeien en meten, en de rol dat zoekmachine marketing speelt in jouw algehele digitale aanwezigheid.
Wat is een digitale aanwezigheid?
De digitale aanwezigheid van een bedrijf is hun online voetafdruk. Het is wat er gebeurt wanneer een zoekopdracht wordt uitgevoerd voor uw bedrijf of hoe u wordt weergegeven voor bedrijfsrelevante of gerelateerde zoekopdrachten. Een digitale aanwezigheid kan meerdere kanalen, apparaten en platforms omvatten, waaronder
- Eigen domeinen (uw websites).
- Social media profielen en aanwezigheid.
- Vermeldingen van bedrijfslocaties.
- Directoryvermeldingen en lokale citaten.
- Digitale advertenties.
- Online beoordelingen.
In het huidige zoekmachine marketing klimaat is het gemakkelijker dan ooit om aanwezig te zijn. Je kunt onmiddellijk een website lanceren, een sociaal profiel maken of advertentieruimte kopen op de resultatenpagina van een zoekmachine. Maar het groeien, bezitten en behouden van deze aanwezigheid is niet eenvoudig.
Als het gaat om zoeken, kan de digitale aanwezigheid eigendom zijn of gekocht worden. Het organisch zoeken is een investering dat je vooraf kunt doen, die in de loop van de tijd zal blijven groeien en resultaten zal opleveren. Bij betaalde zoekresultaten krijgt je echter onmiddellijk rendement op jouw investering, maar moet je er meer in blijven steken om datzelfde rendement te behouden. Snijd jouw betaalde uitgaven af en het betaalde verkeer verdwijnt ermee. Je kunt de aanwezigheid realiseren door te betalen voor de beste advertentieposities, maar dit is geen langetermijnstrategie voor succes. Zodra je stopt met het betalen , wordt je uit de google rankings gezet.
![](https://www.b2b-website.nl/wp-content/uploads/2020/11/Zoekmachine-marketing-24.jpg)
Met SEO moet je processen definiëren en een programma bouwen, en dit vervolgens in de loop van de tijd onderhouden en verfijnen. Hoe meer moeite je doet, hoe meer vermogen je bezit. De organische aanwezigheid van een merk wordt vaak het marktaandeel of het aandeel van spraak in de zoekmachine marketing genoemd. Het marktaandeel van zoekmachines geeft het percentage resultaten weer dat een merk bezit op de resultatenpagina’s van zoekmachines voor alle bedrijfsrelevante of cruciale zoekopdrachten.