Manieren om Pinterest te gebruiken om de vakantie marketing te versterken
Was Pinterest vorig jaar onderdeel van je social media marketingstrategie voor de feestdagen? Zelfs als je helemaal nieuw bent op Pinterest, is de feestdagen een goed moment om te beginnen. Mensen gebruiken Pinterest om te beslissen wat ze kopen en hoe ze vieren tijdens de feestdagen. Als je ervoor zorgt dat jouw bedrijf zichtbaar is, kan dit meer aandacht trekken en de verkoop aan het einde van het jaar voor jouw bedrijf verhogen. Daarom is het ook belangrijk om dit kanaal mee te nemen in jouw social media beheer. Pinterest past ook perfect in jouw mailmarketingstrategie voor de feestdagen – waardoor je de kans krijgt om verzamelingen cadeau-ideeën te creëren en deze onder e-mailpubliek te promoten.
Mensen gebruiken Pinterest om cadeautjes te zoeken.
Volgens Pinterest worden er elk jaar 3 miljard kerstcadeauspelden gemaakt. En gebruikers zijn niet verlegen om daar te winkelen – 82 procent van de wekelijkse pinners heeft een aankoop gedaan op basis van inhoud die ze van merken op Pinterest hebben gezien. Beschouw Pinterest als een online catalogus of een zoekmachine voor winkelen. Pinterest-gebruikers zoeken regelmatig op de site om producten te vinden die ze willen kopen. En omdat Pinterest een visueel sociaal netwerk is, maken de afbeeldingen die in die zoekopdracht verschijnen het aankoopproces gemakkelijker.
Geef je bedrijf een boost met gepromote en koopbare pinnen
Je kunt je producten nog meer bekend maken door de onlangs uitgebrachte advertentiefuncties van Pinterest te gebruiken: gepromote pins en koopbare pins. Gepromote pinnen zijn gewone pinnen die een vorm van reclame zijn. Je betaalt om ze door meer mensen in hun Pinterest-feed te laten zien. Je kunt kiezen hoeveel je wilt uitgeven en het doel dat je wilt bereiken: betrokkenheid vergroten (herhalingen of klikken) of verkeer terughalen naar jouw website. BuilSocial kan dit ook voor jou realiseren aan de hand van een social media abonnement.

Koopbare pinnen maken het voor pinners met een mobiel of tablet gemakkelijk om producten te kopen zonder de Pinterest-app te verlaten. Koopbare pinnen voegen een grote blauwe “Koop het” -knop toe aan de bovenkant van de pin. Nadat een pinner op de knop heeft geklikt, kunnen ze hun aankoop doen in de Pinterest-app met een creditcard of Apple Pay. Pinterest marketing kan veel tijd koste om op de juiste manier uit te voeren. Bedrijven kiezen er regelmatig voor het Pinterest uitbesteden bij een marketeer met veel kennis en kwaliteit.