Skip to content

B2B Website

Business to Business | Van Professionals, voor Professionals

Primary Menu
  • Home
  • Blog
  • Contact
  • Home
  • Zakelijk
  • Wat is field service management?
  • Zakelijk

Wat is field service management?

Field service management zijn bedrijfsactiviteiten en het gaat er hierbij om in welke mate dit gemanaged wordt. Voorbeelden van dit soort activiteiten zijn het in elkaar zetten en onderhouden van installaties voor een klant. Dit field service management bespreekt met de klant waarvoor zij gaan werken. Er worden dus bepaalde voorwaarden opgenomen in de overeenkomst, zodat deze ook behaald worden. Field service is dus eigenlijk het werk dat buiten het kantoor zelf wordt verricht. Inspecties, reparaties, thuiszorg en onderhoud vallen hier allemaal onder. Het verschilt per sector hoeveel er gebruik wordt gemaakt van deze service. Het komt het meest voor bij telecommunicatie en onderhoudsbedrijven.  

De field service verbeteren

Om de field service te kunnen verbeteren, zul je het aantrekkelijker moeten maken. Een aantrekkelijk, maar ook zeer belangrijk aspect is het hebben van flexibiliteit. Dit houdt in dat de medewerkers dan zowel binnen als buiten het kantoor kunnen werken. Dit geldt niet alleen voor de ruimte, maar ook de werktijd. Verder brengt het ook een hoop uitdagingen met zich mee. Het is natuurlijk belangrijk dat de service effectief en efficiënt wordt uitgevoerd. Fieldbuddy is de service die deze eigenschappen in huis heeft. Het gaat er om dat de wensen en verwachtingen van de klant ten alle tijden worden voldaan. Er zijn dus een aantal belangrijke punten. 

Waar moet erop gelet worden?

Om je field service te kunnen verbeteren, zijn er een aantal belangrijke punten waar op gelet zal moeten worden. Ten eerste meet je de responstijden en vergelijk je deze met je concurrenten. Je wilt natuurlijk dat een klant voor jou kiest. Om het maximale uit jouw service te halen, is het handig om de juiste werknemer de juiste taken te geven. Als elke werknemer een taak heeft die bij hem past en die hij goed kan uitvoeren, zal de service soepeler verlopen. Verder is het een idee om feedback te vragen aan de klant, zo weet je wat er nog verbeterd moet worden naar aanleiding van hun ervaring met jullie. 

Tags: bedrijfsleiding field service service management zakelijk

Continue Reading

Previous: Wat doet Reclamebureau Zeeland allemaal voor je?
Next: Hoe start je een uitzendbureau?

Recente berichten

  • Maak je klaar om een search executive bureau in te huren
  • Training coachend leiderschap: hoe werkt het?
  • Maak indruk met jouw luxe kantoorinrichting
  • Wat komt er kijken bij een webshop laten maken?
  • Lease een zakelijke auto; hier zijn een paar tips!

Categorieën

  • Administratie
  • Algemeen
  • Bedrijven en Bedrijfsleven
  • Bouw
  • Diensten
  • Drukkerij
  • Eten en drinken
  • Feest
  • Financieel
  • Gaming
  • Geen categorie
  • HR
  • ICT
  • Incasso
  • Inrichting
  • Juridisch
  • Kerst
  • leasen
  • omputer
  • Ondernemers en Particulieren
  • Online marketing
  • Producten
  • reclame
  • Schoonmaken
  • terras
  • Verkeer
  • Vervoer
  • Website
  • wonen
  • Zakelijk
  • Zakelijke tips
  • zorg

Tips

Reclamedeal.nl

volgnummersysteem

Bedrijfsfilm

Rondhout Houthandel

Blogroll

seo specialist

typo3 website

Gevulde lasdraad

factuur maken

wtw filter

Video reviews reclame

online folder maken

seo consultant

Wij zitten hier!

Menu’s

  • Home
  • Blog
  • Linkpartners
  • Contact

Partners

  • Links

    http://aandelen.net
    SEO Bureau
    Mettom payrolling
    Koeriers
    Voorbeeld factuur
    Piepschuim figuren
    Website laten maken
    Platenwarmtewisselaar
    Vlaggen kopen

  • Home
  • Blog
  • Linkpartners
  • Contact
Copyright © All rights reserved. | Magnitude by AF themes.