Wat is Digital Signage?
De term Digital Signage, ook wel bekend als narrowcasting, betekent eigenlijk niets meer dan advertenties, boodschappen of ander informatie op een scherm tonen.
Onbewust kom je dit dagelijks tegen. Het scherm bij de bakker met de aanbiedingen, de reclamefilmpjes in de supermarkt, of de monitor in bedrijven waar ov-informatie of file informatie op wordt getoond. Dit is allemaal narrowcasting.
Narrowcasting betekent dat de boodschap getoond wordt aan een klein publiek, in tegenstelling tot broadcasting zoals bijvoorbeeld bij televisiezenders.
Waar moet je op letten?
Als je zelf aan Digital Signage wilt doen, zijn er een aantal belangrijke zaken om aan te denken.
Vroeger was het redelijk simpel, maar moest er vaak wel een techneut worden ingeschakeld. Een monitor werd ergens opgehangen, met ergens weggewerkt een pc eraan gekoppeld. Met behulp van software op de pc, zoals PowerPoint of Harvard Graphics, werden dan presentaties getoond.
Tegenwoordig gaat dat veel makkelijker.
Ipdigital heeft een oplossing waarbij je door hun ontwikkelde software gebruikt, via een browser. Je kunt zelf de presentaties (of campagnes zoals dat in de Digital Signage wereld heet) maken en inplannen. Daarna kun je op elk scherm wat je wilt deze campagne tonen.
Dat kan een pc zijn die je niet meer gebruikt, maar je kunt ook gespecialiseerde hardware bij ipdigital aanschaffen.
En als je het helemaal makkelijk wilt doen kunnen zij zelfs het hele traject uit handen nemen.
Bron: wat is digital signage