Voordelen van het uitbesteden van je social media

Het uitbesteden van je social media marketing zal je bedrijf op meer manieren ten goede komen dan je je kunt voorstellen. Het bespaart je tijd en geld en geeft je toegang tot expertise, technologieën en andere marketing gerelateerde behoeften. Social media marketing kan een van de gemakkelijkere marketingtactieken lijken om te begrijpen, omdat de meesten van ons een of meerdere persoonlijk social media-accounts bezitten. Dat betekent echter niet dat het runnen van de sociale media-accounts van je bedrijf een taak is die iedereen binnen het bedrijf kan doen. Social media voor bedrijven heeft zijn eigen regels. Er zijn verschillende bureaus waar je terecht kan, zoals bijvoorbeeld het online marketing bureau Utrecht. Zo heb je in alle steden wel een soortgelijk bureau waar je terecht kan. In Amsterdam heb je heel ander soort bedrijven dan social media uitbesteden Utrecht of in Rotterdam.
Als je erover nadenkt of je wel of niet je sociale mediamarketing wil uitbesteden, dan zijn hier vijf redenen waarom je je social media moet uitbesteden.
Uitbesteden van social media bespaart tijd
Tijd is de belangrijkste reden waarom bedrijven besluiten hun sociale media uit te besteden. Social media management is een taak die constante aandacht vereist en zeker niet simpelweg op Twitter en Facebook moet posten wanneer een uur in je schema vrij is. Bijna de helft van de consumenten verwacht binnen 60 minuten een reactie op social media. Je sociale media aan de kant laten vallen omdat je een beurs hebt om bij te wonen of een bestuursvergadering om je op voor te bereiden, kan de reputatie van je bedrijf schaden. Naast het onmiddellijk reageren, is het raadzaam om voortdurend de gesprekken te volgen die plaatsvinden en regelmatig verschillende methoden testen, maar ook voortdurend de markt vermeldingen volgen van je bedrijf. Tijd is geld en het uitbesteden van de social media van je bedrijf geeft je meer tijd om je te kunnen concentreren op andere belangrijke onderdelen van je bedrijf.
Toegang tot social media-experts
Het maakt niet uit wat je precies uitbesteedt. Het grootste voordeel dat eruit voortkomt, is de expertise die je opdoet en die anders niet voor je beschikbaar zou zijn. Een social media expert gebruikt de kennis die je hebt van je klant, gekoppeld aan kennis van data om je strategie te ontwikkelen. Bovendien kan het krijgen van een nieuw perspectief van iemand buiten je bedrijf uiterst nuttig zijn. In plaats van te proberen elke week uren uit te trekken om te wijden aan iets dat zich niet in je eigen expertise bevindt, zou je een expert kunnen inhuren die alle ins en outs over social media kent. Deze experts blijven op de hoogte van alle trends, platforms en tools in de branche, zodat jij dat niet hoeft te doen. Van het correct gebruiken van hashtags, weten welk formaat foto te gebruiken op Pinterest en weten of TikTok kan worden gebruikt voor je bedrijf zijn slechts enkele van de dingen die een bureau gemakkelijk aankan.Een online marketing bureau kan ook verschillende inhoud testen met je publiek.
Toegang tot de technische tools van een online marketing bureau
Het uitbesteden van je social media geeft je direct toegang tot diverse technische tools die nodig zijn om je campagnes te verbeteren. Bureaus betalen meestal voor lidmaatschappen van verschillende tools zoals Canva, Adobe, Rankwatch etc. Als je zelf al die technische tools zou moeten betalen, dan zouden je kosten aardig oplopen. Bovendien zou je ook een interne medewerker moeten trainen op de verschillende technologieën om ze ten volle te benutten.
Geld besparen voor je bedrijf
Het uitbesteden is meestal goedkoper dan iemand intern inhuren. Je moet rekening houden met de tijd die nodig is om nieuwe teamleden aan te nemen, op te leiden en te ontwikkelen en dat allemaal op eigen kosten. Een van de voordelen van het inhuren van een bureau ten opzichte van een interne specialist is dat je een heel team krijgt voor minder dan de prijs van één fulltime inhuur. Dat zijn veel mensen met verschillende sterke punten die samenwerken aan de online marketing van je bedrijf. Een ander voordeel van het uitbesteden van je sociale media is dat ze vaak aanvullende diensten hebben die ze je kunnen bieden.