Tips voor conversie optimalisatie
Wil je de conversie van je website verhogen? Bijvoorbeeld meer producten verkopen, of zoveel mogelijk mensen zich laten inschrijven voor je nieuwsbrief? Dan is het van belang dat je niet zo zeer alleen vanuit jezelf denkt, maar vooral door de ogen van de gebruiker. Er zijn verschillende manieren waarop je conversie optimalisatie toe kunt passen. Lees snel verder.
Praat met je doelgroep
Je doelgroep weet het beste hoe je jouw product of dienst het best onder de aandacht kunt brengen. Ga in gesprek met de gebruiker en verhoog zo je conversie optimalisatie (CRO). Staat alle benodigde informatie wel op je website en is de informatie makkelijk te vinden voor de bezoeker van je site? Soms is het goed om iemand met een frisse blik ernaar te laten kijken.
Denk vanuit de klant
Zorg ervoor dat je niet per se vanuit jezelf denkt, maar meer vanuit hoe de ander je website of je content ziet. Is alles ontworpen in de stijl die je gebruiker prettig vindt? Of vind vooral jijzelf dit mooi? Zet de mening van de gebruiker op één, om zo de beste resultaten te behalen.
Zorg voor gebruiksvriendelijkheid
Het is belangrijk dat de bezoeker van je website alles makkelijk en snel kan vinden. Een duidelijke menustructuur is dan ook noodzakelijk. Wat wil de gebruiker over het product, de dienst of over het bedrijf weten en ligt deze informatie binnen handbereik? Is er sprake van een goedlopende menustructuur, zodat bezoekers vloeiend door je website kunnen navigeren? Dit zijn allemaal vragen die je mee kunt nemen bij het optimaliseren van je website.
Aan de slag met CRO
Tijd om aan de slag te gaan met CRO! Weet je niet zo goed hoe je dit het beste kunt aanpakken en/of laat je het liever aan experts over? Neem dan gauw contact op met brandfirm.nl.