Tips om goede reclame te maken
Een goede reclame kan ervoor zorgen dat je als bedrijf enorm herkenbaar wordt. Door een reclame kan je ervoor zorgen dat heel Nederland het ineens over je hebt. Dit is natuurlijk precies wat je wil als bedrijf en hier zijn zeker tips voor. In deze blog lees je meer over een goede reclame.
De tips
Er zijn een aantal belangrijke tips hoe je een goede reclame kan maken. Hieronder lees je de tips
- Weet wat je wil bereiken met je reclame. Wil je je nieuwe klanten, of juist bestaande klanten behouden?
- Weet welke boodschap je wil overbrengen, wat wil je laten zien als bedrijf? Probeer in ieder geval ervoor te zorgen dat de boodschap kort maar krachtig is.
- Bepaal je doelgroep, wil je lokaal veel bereiken, of wil je juist in heel het land bereiken met je reclame. Zorg dat je duidelijk hebt waar je doelgroep behoefte aan heeft.
- Zorg dat je opvalt! Dit is de manier om viraal te gaan al bedrijf met je reclame. Dit kan je doen door middel van een deuntje wat niet uit je hoofd is te krijgen is of een bepaalde handeling doen waar mensen het over hebben op werk! Neem als voorbeeld de reclames van Albert Heijn. Die hebben altijd het iconische deuntje onder de reclame. Ook proberen ze altijd iets grappigs te doen zodat je wel echt kijkt naar de reclame.
- Humor! Humor blijkt uit goed te werken en het wekt sympathie op bij de mensen. Als je een oprechte leuke reclame hebt komt het ook minder opdringerig over en zo gaan mensen de reclame onthouden!
- Zorg dat je zo snel mogelijk je bedrijfsnaam noemt! De beroemde reclamemaker Bart Kuiper vindt dat je dat zo snel mogelijk kan doen, want hij vindt de zogeheten ‘plot advertising’ maar niks, het wachten tot het eind van de reclame om te vertellen wat je bedrijfsnaam is.
- Zorg voor een herkenbaar element! Ik noemde de Albert Heijn al eerder, die hebben een herkenbaar deuntje. Ook een Kruitvat en een Hornbach hebben een herkenbaar deuntje. Als je dit altijd in je reclames hebt hoeven mensen niet eens te kijken naar de tv, want ze herkennen het deuntje wat bij het merk hoor.
- Fysieke reclame, dit kan je bijvoorbeeld doen op je eigen auto. Je kan op je eigen auto autobelettering reclame maken voor je bedrijf! Dit valt vaak op en mensen onthouden het snel!
- Influencers! Je kan influencers inzetten om je bedrijf of merk te promoten. Dit is een fenomeen wat goed werkt onder de jeugd die veel op social media zitten. Zelf heb ik ook door een influencer mijn interieur laten wrappen bij KleurJeInterieur! Hier ben ik erg tevreden over en heb nu een prachtige keuken!